ثبت نام در سامانه مودیان

سامانه مودیان مالیاتی چیست؟

سامانه مودیان مالیاتی به یک سامانه آنلاین گفته می‌شود که توسط سازمان امور مالیاتی ایجاد شده است. توسط این سامانه که به زبان ساده یک وب‌سایت است به آدرس https://my.tax.gov.ir، به هر مودی یک پنل مدیریتی (کارپوشه) اختصاص داده می‌شود. توسط این پنل، مودیان محترم می‌توانند صورت‌حساب‌های خود که همان فاکتورهای فروش صادر شده در سیستم‌های حسابداری خودشان هست را به صورت آنلاین به کارپوشه خودشان ارسال کنند. صورت‌حساب‌های ارسالی در صورتی که نوع اول باشد (با اطلاعات خریدار) همچنین در کارپوشه خریدار نیز نمایش داده می‌شود و باید مورد تایید خریدار قرار بگیرد. تصویر زیر نمایی از کارپوشه را می‌توانید ببینید:

کارپوشه

کارپوشه سامانه مودیان

چگونه در سامانه مودیان عضو شویم تا مشمول جرایم مالیاتی نشویم؟

برای عضویت در سامانه مودیان در قدم اول به سایت http://tax.gov.ir مراجعه می‌کنیم و سپس وارد قسمت درگاه ملی پرداخت شده حال در این قسمت باید ثبت نام کنید. برای ثبت نام در این قسمت با کد ملی و شماره موبایل می‌توانید مراحل ثبت نام را انجام دهید. پس از ورود به درگاه ملی پرداخت همه پرونده‌های مالیاتی خود را می‌توانید مشاهده کنید. اگر از قبل پرونده مالیاتی ندارید که حتما باید مراحل ثبت نام و به پایان رسانده ثبت نام تا گام ۴ را انجام دهید. حال با فرض اینکه پرونده فعال مالیاتی دارید در صفحه اول دکمه ورود به کارپوشه را بزنید. وقتی وارد کارپوشه خود شدید ابنده باید اقدام به عضویت و دریافت شناسه یکتا کنید.

برای دریافت شناسه یکتا ابتدا باید اقدام به گرفتن سه فایل تحت عنوانید Privatekey، PublicKey و CSR کنید که این سه فایل را می‌توانید از داخل نرم‌افزار حسابداری پارسیان به صورت رایگان دریافت نمایید. بعد از گرفتن آن سه فایل ضروری می‌توانید مراحل اخذ شناسه یکتای خود را به راحتی از داخل کارپوشه به پایان برسانید و عضویت خود را ثبت کنید. حال با این اقدام شما مرحله عضویت را با موفقیت انجام دادید و می‌توانید صورت‌حساب‌های الکترونیکی (فاکتورهای فروش) را از داخل نرم‌افزار حسابداری پارسیان به راحتی به کارپوشه خود انتقال دهید.

چند نوع صورت‌حساب الکترونیکی داریم؟

صورت‌حساب نوع اول – یعنی برای ارسال فاکتور فروش حتما باید مشخصات خریدار شامل شناسه ملی و کد اقتصادی برای افراد حقوقی و کد ملی و کد اقاصادی و کد پستی برای افراد حقیقی به صورت دقیق وارد شود.

صورت‌حساب نوع دوم – یعنی برای ارسال فاکتور فروش نیازی نیست اطلاعات خریدار را در فاکتور فروش درج کنیم. در نرم‌افزار حسابداری پارسیان انواع صورت‌حساب‌ها را همچنان که در تصویر مشاهده می‌کنید می‌توانید قبل از ارسال به کارپوشه مشخص کنید.

انوتع حساب مودیان

آیا سامانه مودیان همه اصناف و مشاغل را تحت پوشش می‌دهد؟

سازمان امور مالیاتی انواع الگوها برای همه اصناف و مشاغل پیش‌بینی کرده است. که این الگوها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • الگوی فروش معمولی
  • فروش ارز
  • فروش طلا و جواهر
  • قراردادهای پیمانکاری
  • قبوض خدماتی
  • بلیط هواپیما
  • صادرات

که نرم‌افزار حسابداری پارسیان از بیشتر الگوهای صورت‌حساب بالا پشتیبانی می‌کند. به ویژه الگوی طلا و جواهر و صادرات که بسیار پرکار برد هست و بسیاری از نرم‌افزارها این الگو را ندارند که نرم‌افزار پارسیان این دو الگوی پیچیده را نیز پشتیبانی می‌کند و تا اکنون چندین هزار صورت‌حساب موفق تحت این الگوهای پیچیده ارسال داشته‌ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا